Kannegieter
mc donald's

mc donald's


McDonald’s kiest voor hoogstaande techniek
McDonald’s heeft voor de uitrusting van een nieuw WiFi-netwerk bij al haar vestigingen in Nederland gekozen voor de beste technische oplossing. “Dit komt door de ‘hotspot-in-een-box’-functie van de LANCOM-aansluitpunten. Hierbij regelt het aansluitpunt de toegang van de gebruiker op het netwerk en dat is uniek,” aldus Bert Enserink van Wentzo Wireless. Samen met Kannegieter heeft de WiFi-specialist uit Garderen dit uitdagende project weten te winnen.
“Dat LANCOM de beste keuze was, had ook te maken met hun compatibiliteit met de software van Frifi, die WiFi-netwerken kan koppelen aan social media,” aldus Enserink. “Deze wens speelt momenteel nog niet, maar kan wel een belangrijke feature in de nabije toekomst zijn. Daarnaast was het goede contact met Kannegieter en de snelheid en flexibiliteit van LANCOM een belangrijke reden voor dit succes.”

December
De uitvoering van het project vond plaats in december. De keten van hamburgerrestaurants wilde op 1 januari het nieuwe WiFi-systeem in gebruik nemen, dus de monteurs van Wentzo konden hun borst natmaken. “Vijf mensen reden in december door het hele land om alle 236 locaties met het nieuwe systeem uit te rusten. Per dag werden ongeveer vijftien locaties opgeleverd, waardoor we vóór de kerstdagen klaar waren. We konden toen de periode tot het einde van het jaar gebruiken om de puntjes op de ‘i’ te zetten,” vertelt Bert Enserink. “Door deze strakke planning was de voorbereiding op dit project cruciaal. Naast de engineeringsfase, de projectplanning en het voorbereiden en klaarzetten van alle componenten, hebben we in de voorbereiding alvast een tiental locaties voorzien van het nieuwe systeem, zodat we daaruit lering konden trekken voor de ‘roll-out’ fase. Daardoor hebben we het uiteindelijke doel ruimschoots gehaald: alles op tijd gereed en optimaal werkend hebben.”
Wentzo
Sinds 1999 is Wentzo Wireless hard op weg dé WiFi-specialist van Nederland te worden. Opgericht door twee broers en inmiddels uitgegroeid tot een bruisende onderneming van zo’n 25 medewerkers, heeft het bedrijf een berg aan ervaring opgedaan met projecten in de branches die zij als speerpunten heeft gekozen: hospitality (hotels, restaurants), retail, onderwijs en zorg. Het bedrijf heeft voor diverse branches speciale concepten ontworpen, zoals WiFi as a Service (WAAS), waarbij een draadloos netwerk als een dienst kan worden afgenomen. Ook de afgeleide daarvan, WiFi in de Winkel, kan in een abonnementsvorm worden aangeboden, inclusief installatie, beheer en onderhoud. Daarnaast afficheert het bedrijf zich als merk-onafhankelijk. Bert Enserink: “We zoeken de beste oplossing voor onze klanten, op basis van hun specifieke behoeften.”

Connectiviteit
Over de toekomst van draadloze netwerken is Enserink positief: “De vraag naar connectiviteit neemt toe. In de markt zien we een sterk groeiende behoefte hiernaar bij zorginstellingen; zorgsystemen veranderen en dat vraagt om mobiele connectiviteit. Daarnaast willen ook de cliënten meer gebruik kunnen maken van het internet. Qua techniek maken we momenteel grote sprongen vooruit met de nieuwe WiFi-standaard 802.11ac. En zo zijn we voor iedere vraagstelling in staat een passende oplossing te bieden!”

Dec 2013 - Interview Bert Enserink – Wentzo Wireless